Letnje aktivnosti

Pešačke staze “Kraljevi Čardaci Spa”

Tokom boravka na Kopaoniku , u proleće, leto ili jesen, možete prošetati pešačkim stazama “Kraljevi Čardaci Spa” koje su  pripremiljene i obeležene za goste ovog hotelskog kompleksa ali i za sve ljubitelje pešačenja.

1. Kraljevi Čardaci – STAZA 1
  2. Kraljevi Čardaci – STAZA 2
  3. STAZA  Barska reka – Kukavica – Kadijevac

Kraljevi Čardaci – STAZA 1

• Smeštena na južnoj strani, sa prelepim vidikovcima
  • Pruža predivne poglede na Pančićev vrh, Tresku i Kukavicu
  • Na mestu Golo brdo se nalazi prva klupa sa koje je najlepši pogled ka Kosovu, a pri dobroj vidljivosti i planini Komovi u Crnoj Gori
  • Pruža pogled na zalazak sunca na zapadu, iza Golije
  • Na 20-ak metara od druge klupe je vrh Šiljak, vidikovac sa koga se vidi naš kompleks i zaseok Čajetina u dolini.

Staza kreće od kompleksa Kraljevi Čardaci asfaltnim putem uzbrdo i već nakon 250 m, pre brda Sama bukva, skreće desno sa asfaltnog puta. Dalje vodi nasutim prilaznim putem još nekih 250 m i izlazi na livadu i greben Golo brdo.

Utabanom pešačkom stazom, kroz livadu, ide dalje do vrha Šiljak koji je na nadmorskoj visini 1345 m. Od druge klupe, staza vodi pravo nizbrdo, a onda desno lagano niz livadu do oboda šume i vodi ka napuštenom seocetu Čajetina. Odatle kolskim nasutim putem lagano penjući se prema istoku, Čajetinskim brdom, staza izlazi na glavni asfaltni put.

Na ovom mestu, pređena dužina staze iznosi 3,5 km. Staza dalje vodi glavnim asfalnim putem uzbrdo ka Kraljevim Čardacima udaljenim još 2 km.

Ukupna dužina Staze je 5,6 km i potrebno je oko 1,5 do 2 sata hodanja.

Kraljevi Čardaci – STAZA 2

• Smeštena na severnoj strani
  • Pretežno šumska staza, koja vodi kroz šume smrče i bukve
  • Pored staze se mogu videti veliki mravinjaci
  • Nekoliko puta se prelazi Lisinska reka
  • Markirana je u oba smera

Staza kreće od Kraljevih Čardaka, asfaltnim putem nizbrdo 2 km, sve do skretanja za selo Lisina.

Nakon skretanja udesno, i dalje asfaltnim putem nizbrdo, vodi do Lisinske reke i skreće desno sa asfalta.

Nakon skretanja, prelazi se reka jednom, a nedugo zatim još dva puta, nakon čega se dolazi do jednog od stubova dalekovoda i ulazi u šumu. Prateći šumski put prelazi se još 2 km do izlaska u vikend naselje, a zatim se izlazi na glavni asfaltni put kojim se zatim nizbrdo, nakon 1 km stiže do Kraljevih Čardaka.

Ukupna dužina Staze je 6,8 km i potrebno je 2 do 2,5 sata hodanja.

Po želji, moguće je iskombinovati obe staze i napraviti ceo krug tako što će se nakon pređene Staze 1, posle Čajetine, pri izlasku na glavni asfaltni put, nastaviti kretanje Stazom 2 u pravcu sela Lisina i dalje kao što je opisano kod Staze 2. Ukupna dužina celog kruga obe staze je 8,4 km i potrebno je 3 do 4 sata hoda.

*** Obe staze su obeležene crveno-žutim krugovima i strelicama (planinarska markacija). Markacije su nacrtane na asfaltu, kamenju, drveću, granju, pa ih je lako pratiti. Na račvanjima šumskih puteva obratiti pažnju, tj. pronaći markacije kojim putem se ide dalje.

STAZA Barska reka – Kukavica – Kadijevac
Ova turističko-rekreativna staza, koju zajednički održavaju Nacionalni Park Kopaonik i Hotel Kraljevi Čardac SPA, srednje je težine i dužine oko 10 kilometara, a može se prepešačiti za oko 5-6 sati hoda.

Polazište je sa proplanka iza Hotela Kraljevi Čardaci SPA  i prolazi kroz rezervate nacionalnog parka prvog stepena zaštite Barska reka, Kozje stene i Samokovska reka.

Pešačka staza vodi kroz bukovu i smrčevu šumu a potom preko predivnih planinskih pašnjaka i livada sa retkim i lekovitim biljkama u čijem mirisu će turisti uživati dok šetaju kao i u bistrim planinskim potocima koji odišu svežinom i u najtoplijem letnjem periodu.

Duž staze se nalaze mesta za odmor, izletište i planinska kuća „Barska reka“ a malo teži deo staze će posetioce dovesti do visa Kukavica (1726mnv), odakle se pruža pogled na okolna sela kao i na planinske masive Durmitor, Komove, Goliju, Rogoznu, Šar planinu, Željin, Jadovnik, Čemerno…

Staza dalje vodi do izletišta Kadijevac kao mesto za odmor od pešačenja uz uživanje u neponovljivim pejzažima, žuboru planinske reke Samokovke a jedno od mesta za odmor je i planinska kuća „Kadijevac“.

“Kraljevi čardaci SPA” takođe organizuju pešačke ture i izlete na Kopaoniku kao i u okolini, a sve informacije možete dobiti na info telefon recepcije: +381 36 428 743